Przygotujemy projekt niezbędny do zgłoszenia budowy!
Oczyszczalnia na zgłoszenie, czy pozwolenie na budowę?
Budowa oczyszczalni o przepustowości dobowej do 7,5m3 nie wymaga pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia do Starostwa.
- mapa zasadnicza – Jednym z niezbędnych załączników jest mapa z rysunkiem oczyszczalni. Dokument ten powinien zawierać informacje o lokalizacji planowanej oczyszczalni, względem budynków, granic działek i mediów.
- dokumentacja techniczna – Kolejnym niezbędnym załącznikiem jest specyfikacja oczyszczalni. Dokument ten powinien zawierać informacje o technologii oczyszczania ścieków, a także o parametrach technicznych, takich jak pojemność, moc i certyfikat.
- badanie gruntu – jest kolejnym ważnym załącznikiem, który pozwoli na określenie, czy teren jest odpowiedni do budowy oczyszczalni wraz z systemem rozsączania ścieków oczyszczonych do gruntu
- informacja o braku dostępu do kanalizacji – informacja ta potwierdza, że na czas budowy w okolicach działki nie znajduje się kanalizacja sanitarna
Sporo tych dokumentów? Pozwól, że Cię pokierujemy!
Zgłoszenie wodnoprawne
Następnym krokiem będzie zgłoszenie wodnoprawne na wykonanie rozsączania (urządzenie wodne). W tym celu wykorzystasz powyższe dokumenty. Dodatkowo potrzebujesz:
- wypis i wyrys z MPZP, lub zamiennie Warunki Zabudowy (WZ)
- opłata skarbowa w kwocie ok. 100 zł na konto RZGW
- druk zgłoszenia wodnoprawnego
Zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę
Wspólnie dotarliśmy do ostatniego kroku przed budową, czyli cicha zgoda z wydziału Architektury i Budownictwa. Do zgłoszenie wykorzystasz wszystkie poprzednie dokumenty, więc będzie o wiele łatwiej!
Zgłoszenie eksploatacji oczyszczalni w Urzędzie Gminy, bądź Urzędzie Miasta
Zgłoszenie to jest ostatnim krokiem, które pozwoli Ci legalnie używać swoją oczyszczalnię ścieków, wykonujesz je po zakończeniu budowy.
W przypadku kontroli Straży Miejskiej, bądź innego organu będziesz pominięty, ponieważ w rejestrze Gminy Twoja działka będzie miała oficjalnie oczyszczalnię ścieków!